De werkwijze van BMB
U kunt telefonisch of per mail contact opnemen met BMB om de situatie globaal te bespreken. Daarna kom ik graag bij u thuis om kennis te maken, waarbij u vrijblijvend meer informatie krijgt over mentorschap, de aanvraagprocedure en de kosten.
Wanneer u, naderhand, besluit dat BMB op de juiste wijze invulling kan geven aan het mentorschap voor u worden de verschillende formulieren ingevuld, ondertekend en voorzien van de benodigde stukken. Daar helpen wij u graag bij.
Enkele weken nadat de rechtbank uw aanvraag heeft ontvangen, wordt u door de kantonrechter uitgenodigd om het mentorschap tijdens een zitting te bekrachtigen. Uiteraard begeleiden wij u tijdens de zitting.
Nadat de kantonrechter het verzoek tot instelling van het mentorschap heeft uitgesproken krijgt u de beschikking thuis gestuurd. Op dat moment kan BMB samen met u uw persoonlijke belangen behartigen rondom zorg, welzijn, medische behandeling en begeleiding.
Kortom: BMB wordt de eerste contact persoon van u voor alle instanties die gerelateerd zijn aan zorgverlening.